tiistai 14. toukokuuta 2013

Lakisauma koettelee...

Hermoja ja niskoja. Omasta mielestä olen kärsivällinen yksilö, ymmärrän että tulosta ei tuu hetkessä, sen on opettanu tähän mennessä seitsemän kautta kestänyt jääkiekko ura. Nyt neljännen päivän yrittämisen jälkeen juuren teko turhauttaa minut. Oon laajentanu kokeilujani, ja multa alkaa jo mielikuvitus loppumaan. Opettaja Jauhiaisen opetustuokio ei juuren tekoon antanut juurikaan mitään lisää, kun yleensä oon näyttämisen jälkeen tajunnu idean. Tällä kertaa kun ei mitään nähnyt, ellei olisi syliin ängennyt ja sitten ei olisi kyllä hitsaajakaan nähnyt hitsata.

Keskiviikkona tein kymmenennen kerran saman virheen, luulin jotain. Tällä kertaa luulin että juuri nousee nätisti toiselle puolelle. Ongelmana on siis ollut juuren vajaus. Jollain ihmeen kummalla tekniikalla sain juuren nousemaan useamman puikon verran. Lähdin jo hyppelemään pitkin hallia, ihan onnessani oivalluksesta. Kerroin tästä opettaja Jauhiaiselle ja eiköhän samantien tämä onnistumisen ilon näyttäminen kostettu. Seuraava sauma oli ihan yhtä kamala kuin aiemmatkin. Eikä se mun tekniikka johon olin luottanu, toiminu enää ollenkaan. Eikä sen jälkeen enää yksikään ollu yhtä hyvä. MUR!

Olen myös hyväkuntoinen yksilö, mutta tää sauma laittaa sen kunnon ja kehonhallinnan koetukselle. Selän kanssa ei oo mitään ongelmaa kun joka kertaa istuu suorassa ja pitää mahan timminä. Jalat on hyvä pitää 90 asteen kulmassa tai sitten penkin tuella. Hitsatessa muistutan itseäni hengittämään rauhassa ja rentouttamaan hartiat. Tähän asti menee kaikki hyvin, mutta kamala kun käsistä meinaa loppua jerkku kesken. Jos hitsaa monta juurta putkeen, kädet alkaa tärisemään niin kovasti, että se tärinä leviää myös ylä kroppaan. Koita siinä sitten olla tarkka. Salikausi alkaa ensiviikon jälkeen, saa nähdä kuinka kädet tärisee treeni päivän jälkeen.

Pätkäukko sano: lakisauma on vaikea vaikea, menee uuksi tai kaaksi kuukautta. Sehän on ku heittäis bensaa liekkeihin ku mulle sanoo noin. En sitte vähällä aio luovuttaa! Eikä mulla oo aikaakaan niin paljoa, syyskuun puoleen väliin mennessä pitää olla paketin kasassa. Viikonloppuna tuli ajeltua sedän volvolla, niin kyllähän se on sellaista reaalikannustusta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti